logo

Gybocare

GYBOCARE

Karin van Dun
Vroedvrouw
Gyminstructor


Zandstraat 62 - 3140 Keerbergen
tel : 0471/48.11.93

Karin van Dun
Vroedvrouw
Gyminstructor


Zandstraat 62 - 3140 Keerbergen
tel : 0471/48.11.93
Ons aanbod

Conditietraining

conditietraining

Tijdens deze les ligt het accent vooral op het ontwikkelen van spierkracht en een goede uithouding. Zoals het woord het zelf zegt, gaan we onze conditie trainen en dit op een verantwoorde en aangename manier. Met behulp van de kleine halters en de dyna-band kan de intensiteit verhoogd worden bij het trainen van onze arm- en beenspieren, onze rugspieren en buikspieren.

Door middel van eenvoudige repetitieve oefeningen uit o.a. de cardiogym, de taebo, de kickbox, worden het ritme, de uithouding en de kracht langzaam opgedreven. Onze hartslag wordt op een niveau gebracht waarbij zowel aan conditieverbetering als aan vetverbranding wordt gewerkt. Het effect is hier dus dubbel, we gaan ons fysiek veel beter voelen en krijgen er tevens nog een mooi figuur bij.

Gedaan met de vrouwelijke vetrolletjes en de mannelijke bierbuiken.



Hoe ziet een les er uit ?

Een les wordt opgebouwd uit 3 delen en gaat als volgt:

  • De warming up, deze bestaat uit eenvoudige repetitieve oefeningen waarin we onze spieren en gewrichten zullen losmaken en rekken. Hierbij wordt ons ganse cardiovasculaire systeem aangewakkerd, ons volledige lichaam wordt als het ware opgewarmd en voorbereid.
  • Het kerngedeelte van de les is steeds gericht op het werken aan spierverstevigende oefeningen waarin probleemzones als de billen, de buik, de taille en de armen bijzondere aandacht zullen krijgen. Het zijn net deze zones die veel tijd en inspanning vergen maar na regelmaat en volharding tenslotte zullen zorgen voor een strakker silhouette bij ieder van ons. Er zal geen les voorbij gaan zonder aandacht te richten aan onze grote rugspier, waardoor heel wat last en problemen kunnen voorkomen worden in onze dagdagelijkse taken mits een correct gebruik van deze belangrijke spier. Kortom, dit gedeelte van de les zorgt voor een progressieve opbouw van onze spierkracht en spieruithouding waarin door het stimuleren van ons calorieverbruik, ons vetweefsel plaats zal ruimen voor ons spierweefsel.
  • De cool down is de afsluiter van elke les waarin ons lichaam tot rust wordt gebracht. De gebruikte spiergroepen gaan we stretchen met rek- en lenigheidsoefeningen en richten onze aandacht op specifieke ademhalingsoefeningen.
conditietraining stretching
© 2010-2018 - Gybocare
ondernemingsnr: 0876.168.336
webdesign : highgate´57