logo

Gybocare

GYBOCARE

Karin van Dun
Vroedvrouw
Gyminstructor


Zandstraat 62 - 3140 Keerbergen
tel : 0471/48.11.93

Karin van Dun
Vroedvrouw
Gyminstructor


Zandstraat 62 - 3140 Keerbergen
tel : 0471/48.11.93
Ons aanbod

Figuurtraining

figuurtraining

Het woord zegt het zelf, een mooier, gezonder en strakker lichaam nastreven en zich hierdoor veel beter in zijn vel gaan voelen, zonder gebruik te maken van ingewikkelde fitnessapparaten.

Door spierversterkende oefeningen te laten afwisselen met rek- en lenigheidsoefeningen worden de spieren gestimuleerd zich langzaam progressief te ontwikkelen zonder overbelasting ervan. Tijdens deze lessen kan er gebruik gemaakt worden van kleine attributen zoals haltertjes, dyna-band, kleine en grote bal, om de spierkracht te verhogen en zo de moeilijkheidsgraad van de oefeningen op te voeren.

Deze lessen zijn bestemd voor ieder van ons, ongeacht de leeftijd, het geslacht of het trainingsniveau, die zich fitter, energieker en soepeler wil blijven voelen. Het niveau en de moeilijkheidsgraad bepaal jij zelf.


Hoe ziet een les er uit ?

Een les wordt opgebouwd uit 3 delen en gaat als volgt:

  • De warming up, deze bestaat uit eenvoudige repetitieve oefeningen waarin we onze spieren en gewrichten zullen losmaken en rekken. Hierbij wordt ons ganse cardiovasculaire systeem aangewakkerd, ons volledige lichaam wordt als het ware opgewarmd en voorbereid.
  • Het kerngedeelte van de les is steeds gericht op het werken aan spierverstevigende oefeningen waarin probleemzones als de billen, de buik, de taille en de armen bijzondere aandacht zullen krijgen. Het zijn net deze zones die veel tijd en inspanning vergen maar na regelmaat en volharding tenslotte zullen zorgen voor een strakker silhouette bij ieder van ons. Er zal geen les voorbij gaan zonder aandacht te richten aan onze grote rugspier, waardoor heel wat last en problemen kunnen voorkomen worden in onze dagdagelijkse taken mits een correct gebruik van deze belangrijke spier. Kortom, dit gedeelte van de les zorgt voor een progressieve opbouw van onze spierkracht en spieruithouding waarin door het stimuleren van ons calorieverbruik, ons vetweefsel plaats zal ruimen voor ons spierweefsel.
  • De cool down is de afsluiter van elke les waarin ons lichaam tot rust wordt gebracht. De gebruikte spiergroepen gaan we stretchen met rek- en lenigheidsoefeningen en richten onze aandacht op specifieke ademhalingsoefeningen.
© 2010-2018 - Gybocare
ondernemingsnr: 0876.168.336
webdesign : highgate´57