logo

Gybocare

GYBOCARE

Karin van Dun
Vroedvrouw
Gyminstructor


Zandstraat 62 - 3140 Keerbergen
tel : 0471/48.11.93

Karin van Dun
Vroedvrouw
Gyminstructor


Zandstraat 62 - 3140 Keerbergen
tel : 0471/48.11.93
Ons aanbod

Prenatale gymnastiek

De zwangerschap betekent voor elke toekomstige moeder een speciale periode in haar leven, waarin zich heel wat veranderingen zullen voordoen, zowel op fysisch, psychisch als maatschappelijk en organisatorisch vlak.

De meeste vrouwen zullen dan ook tijdens de laatste maanden van de zwangerschap automatisch al wat minder gaan bewegen, zeker wanneer zij al wat meer ongemakken gaan ondervinden, terwijl het juist van groot belang is om tijdens deze maanden in een zo goed mogelijke conditie te blijven. De bevalling vergt immers een enorme inspanning van het lichaam, en ook nadien zal de kersverse moeder heel wat energie nodig hebben om goed voor haar baby'tje te kunnen zorgen.

Het is dan ook helemaal geen overbodige luxe dit op een verantwoorde en ontspannen manier te kunnen voorbereiden en te beleven. Prenatale gymnastiek kan hierbij helpen.

Prenatale gymnastiek heeft tot doel, de zwangere vrouw te helpen in het ontwikkelen of behouden van een goede lichaamshouding, de juiste lichaamsbeweging aan te reiken en te zorgen voor het behoud van een gezonde conditie. De oefeningen zullen zich voornamelijk richten op de bekkenbodemspieren, buikspieren en rugspieren, aangevuld met heel wat oefeningen ter bevordering van de bloedcirculatie in de benen, om zo de kans op het vormen van spataders tot een minimum te beperken. Er wordt eveneens heel wat aandacht besteed aan ademhalings- en ontspanningsoefeningen.

De oefeningen zijn veilig tijdens elk trimester van de zwangerschap en kunnen gevolgd worden door zwangere vrouwen wiens zwangerschap verloopt zonder noemenswaardige complicaties.

decoratie decoratie decoratie decoratie

Hoe ziet een les er uit ?

Een les wordt opgebouwd uit 3 delen en gaat als volgt:

  • De warming up, deze bestaat uit eenvoudige repetitieve oefeningen waarin we onze spieren en gewrichten zullen losmaken en rekken. Hierbij wordt ons ganse cardiovasculaire systeem aangewakkerd, ons volledige lichaam wordt als het ware opgewarmd en voorbereid.
  • Het kerngedeelte van de les is steeds gericht op het werken aan spierverstevigende oefeningen waarin probleemzones als de billen, de buik, de taille en de armen bijzondere aandacht zullen krijgen. Het zijn net deze zones die veel tijd en inspanning vergen maar na regelmaat en volharding tenslotte zullen zorgen voor een strakker silhouette bij ieder van ons. Er zal geen les voorbij gaan zonder aandacht te richten aan onze grote rugspier, waardoor heel wat last en problemen kunnen voorkomen worden in onze dagdagelijkse taken mits een correct gebruik van deze belangrijke spier. Kortom, dit gedeelte van de les zorgt voor een progressieve opbouw van onze spierkracht en spieruithouding waarin door het stimuleren van ons calorieverbruik, ons vetweefsel plaats zal ruimen voor ons spierweefsel.
  • De cool down is de afsluiter van elke les waarin ons lichaam tot rust wordt gebracht. De gebruikte spiergroepen gaan we stretchen met rek- en lenigheidsoefeningen en richten onze aandacht op specifieke ademhalingsoefeningen.
© 2010-2018 - Gybocare
ondernemingsnr: 0876.168.336
webdesign : highgate´57